Ansiomerkit

Kansalaisopistojen liitto KoL myöntää ansiomerkkejä jäsenopistojen tai niiden opiskelijakuntien työntekijöille sekä toimi- ja luottamushenkilöille, jotka ovat hoitaneet tointaan tai luottamustehtäviään aktiivisesti ja muutoinkin niin, että he ovat paikallisen kansalais- ja työväenopistotoiminnan kannalta tunnustuksen ansainneet.

ansiomerkitLiiton ansiomerkeillä on pitkät perinteet. Merkin kuva-aihe suunniteltiin alun perin työväen-, kansalais- ja vapaaopistolaisten yhteiseksi tunnukseksi jo vuonna 1948. Lue lisää ansiomerkin historiasta.

Liitto voi myöntää ansiomerkin myös sellaiselle ulkopuoliselle henkilölle, joka on erittäin ansiokkaasti toiminut kansalais- ja työväenopistoliikkeen hyväksi.

Ansiomerkkejä voivat hakea liiton jäsenet. Hakemuksen perusteella myönnetyt ansiomerkit maksaa hakija. Hakemuksessa mainittujen tietojen oikeellisuudesta vastaa ansiomerkin hakija.

Kaikki ansiomerkit ovat Suomen Merkkikeskuksen laadukasta kotimaista käsityötä ja ne toimitetaan tyylikkäissä säilytyskoteloissa.

Ansiomerkkiluokat

• 10-vuotisansiomerkki
    sisäosa on hopeaa, reunassa oleva seppeleosa on kullattu
  • 15-vuotisansiomerkki
    sisäosa on hopeaa, reunassa oleva seppeleosa on kullattu
  • 20-vuotisansiomerkki
  • 30-vuotisansiomerkki
    sisäosa on kullattu, reunassa oleva seppeleosa on hopeaa
  • 40-vuotisansiomerkki
  • 50-vuotisansiomerkki

Ansiomerkin tilaaminen

Voit tilata ansiomerkin/-merkkejä täyttämällä sähköisen tilauslomakkeen.

Huomioitahan, että pyydämme ilmoittamaan yli 30 kappaleen tilauksista vähintään kuukautta ennen suunniteltua luovutuspäivää.  Mikäli varastotilanne sallii, voimme toimittaa suuretkin merkkitilaukset viikon sisällä tilauksesta.

Tuoteyhteyshenkilönä KoL:n toimistolla toimii hallintokoordinaattori.

Hallintokoordinaattori
Viljami Wiirilinna

jäsen-, talous- ja hallintopalvelut; ansiomerkit ja jäsentuotteet
viljami.wiirilinna (at) kansalaisopistojenliitto.fi