Haluatko mukaan KoL:n hallitukseen?

Kesäkuun liittokokous valitsee Kansalaisopistojen liiton hallituksen puheenjohtajan, kaksi varapuheenjohtajaa sekä kahdeksan muuta jäsentä ja jokaiselle henkilökohtaisen varajäsenen. Liiton hallitus on saamansa aloitteen pohjalta päättänyt antaa luottamustehtäviin ehdolle asettuville mahdollisuuden esittäytyä ennakkoon, jotta kokousedustajilla on aikaa tutustua ehdokkaisiin etukäteen.

Tehtävistä liiton puheenjohtajistossa tai hallituksessa kiinnostuneita pyydetään lähettämään itsestään ja ajatuksistaan maksimissaan yhden A4-arkin mittainen pdf-muotoon tallennettu vapaamuotoinen esittelyteksti sekä jpg-muotoinen valokuva erillisenä tiedostona sähköpostitse osoitteeseen toimisto@kansalaisopistojenliitto.fi viimeistään 5.5. klo 23.59 mennessä. Liittokokouksen äänestyskäytännön mukaisesti esittelyssä on hyvä mainita samassa yhteydessä ehdolle asettuvan henkilökohtaisen varajäsenen nimi sekä tämän organisaatio ja paikkakunta.

Määräaikaan mennessä toimitetut esittelyt julkaistaan viimeistään maanantaina 8.5. klo 14.00 liiton verkkosivuilla osoitteessa www.kansalaisopistojenliitto.fi/liittokokous. Lisäksi kiinnostuksesta liiton puheenjohtajan tai varapuheenjohtajien paikkaan ilmoittaneiden kesken järjestetään paneelikeskustelu KoL:n Rehtoripäivässä Helsingissä perjantaina 12.5. Mahdolliset määräajan jälkeen toimitetut esittelyt lisätään samoille verkkosivuille mahdollisimman pian niiden saapumisen jälkeen eli mahdollisesti täydentyvää ehdokkuudesta kiinnostuksensa ilmoittaneiden listaa kannattaa käydä tarkkailemassa liittokokoukseen asti. Listaa ei päivitetä enää 6.6. klo 16.00 jälkeen.

Mahdollisuus etukäteen esittäytymiseen ei aiheuta muutoksia varsinaiseen ehdolle asettumiseen liittokokouksessa. Ehdokkuudestaan etukäteen ilmoittaneet henkilökohtaisine varajäsenineen on edelleen asetettava ehdolle kokousedustajien toimesta. Kokouksessa ehdolle asettuminen ei myöskään edellytä ehdokkuuden ilmoittamista etukäteen.