Rehtoripäivä 18.5.2018

Vuoden ensimmäinen puolisko alkaa olla pulkassa ja on aika kokoontua kevään viimeiseen rehtoripäivään. Päivän aiheita ovat mm. vankilaopetus, johtaminen, kulttuurilain uudistus, kuntouttava työtoiminta sekä kansalaisopiston ja kirjaston yhteistyö.

Riihimäen vankilan opinto-ohjaaja Juuso Antikainen & Riihimäen kansalaisopiston opettaja Jari Kokkinen kertovat kansalaisopisto-opetuksesta Riihimäen vankilassa. Haaga-Helia ammatillisen opettajakorkeakoulun lehtori Heli Bergström puhuu laajemmin johtajuudesta sekä KoL:n ja Haaga-Helian käynnistyvästä aiheeseen liittyvästä uudesta hankkeesta, jonka tavoitteena on auttaa kansalaisopistojen rehtoreita onnistumaan työssään kehittyvässä toimintaympäristössä ja kehittämään omaa rehtoriuttaan. Opetus- ja kulttuuriministeriön kulttuuriasiainneuvos Kirsi Kaunisharju esittelee uudistuvaa ja toukokuussa lausuntokierrokselle lähtevää kulttuurilakia sekä sen merkitystä kansalaisopistoille ja Sallan kansalaisopiston rehtori ja kunnan sivistysjohtaja Marja Myllykangas kertoo kirjaston ja kansalaisopiston yhteistyöstä kunnassa. Lisäksi Pietarsaaren suomenkielisen työväenopiston rehtori Päivi Rosnell kertoo opistossa keväällä käynnistyneestä kuntouttavan työtoiminnan starttiryhmästä, joka pilotoi kansalaisopiston rahkeita vastata yhteiskunnan haasteisiin pitkäaikaistyöttömien ja kuntoutujien osalta. Koko päivän ohjelma löytyy täältä.

Ohjelma ja osallistuminen:

Tilaisuus on maksuton ja se on suunnattu Kansalaisopistojen liiton jäsenopistojen rehtoreille ja rehtoreiden valtuuttamille henkilöille. Myös apulaisrehtorit ovat tervetulleita KoL:n rehtoripäiviin. Rehtoripäivä järjestetään Helsingissä Pasilan aseman kupeessa Haaga-Helia ammattikorkeakoulun tiloissa osoitteessa Ratapihantie 13 (luokka 6211, 6. krs.).

Päivän ohjelma löytyy täältä.

Mikäli et pääse matkustamaan paikan päälle, päivän ohjelmaa on mahdollista seurata etäyhteyden kautta. Pyydämme myös etäosallistujia ilmoittautumaan tilaisuuteen. Ohjeet etäosallistumiseen lähetetään ilmoittautuneille.

Ilmoittautuminen:

Nettilomakkeen kautta viimeistään maanantaina 14.5.

Lisätiedot:

tiedottaja Lauramaija ‘Lauris’ Hurme