Teemapäivä: laatutyö kansalaisopistoissa 20.4.

Systemaattisen johtamisen taustalla on itsearviointi- tai laatujärjestelmä. Perjantaina 20.4. kokoonnumme Helsinkiin teemapäivän merkeissä kuulemaan, missä laatutyön osalta eri näkökulmista mennään ja kuinka konkreettista työtä on kansalaisopistoissa eri puolilla maata edistetty.

Teemapäivässä Valtiokonttorin palvelupäällikkö Aila Särmälä kertoo ajankohtaiskuulumiset EU-jäsenmaiden yhteistyönä julkiselle sektorille suunnitteleman organisaatioiden laadunarviointimalli CAF:sta (Common Assessment Framework) Suomen ja Euroopan tasolla. Lisäksi pitkään laatutyön parissa kansalaisopistokentällä työskennellyt emeritarehtori, opetusneuvos Liisa Vornanen esittelee KoL:n tekemän CAF-kyselyn tuloksia, joiden pohjalta käydään keskustelua kansalaisopistokentän tarpeista ja jatkotoimenpiteistä.

Päivän aikana kuulemme myös neljä esimerkkiä siitä, kuinka laatutyötä kansalaisopistoissa on tehty. Oman opistonsa laatutyötä tulevat esittelemään mm. rehtori Sini Louhivuori Jyväskylän kansalaisopistosta, rehtori Hanna Hatva Kouvolan kansalaisopistosta sekä rehtori Maija-Liisa Gröhn Seinäjoen kansalaisopistosta.

Ohjelma ja osallistuminen:

Tilaisuus on maksuton ja se järjestetään Helsingissä Pasilan aseman kupeessa Haaga-Helia ammattikorkeakoulun tiloissa osoitteessa Ratapihantie 13 (luokka 6211, 6. krs.). Tilaisuuden ohjelmaa on ilmoittautumalla mahdollisuus seurata etäyhteyden kautta. Päivän ohjelma päättyy noin klo 15.35.

Päivän ohjelma löytyy täältä.

Ilmoittautuminen:

Nettilomakkeen kautta viimeistään maanantaina 16.4.

Lisätiedot:

Toiminnanjohtaja Jaana Nuottanen