Koulutuksia ja tapahtumia

12.5.2017 Rehtoripäivä (Helsinki)
Toukokuun Rehtoripäivän poliittisen puheenvuoron pitää kansanedustaja (sd.) Ilkka Kantola, joka tuo terveiset eduskunnan sivistysvaliokunnasta. Päivän aikana kuulemme kahdesta mielenkiintoisesta osallisuutta edistävästä hankkeesta, tutustumme KoL:n puheenjohtajaehdokkaisiin ja katsastamme mitä uutta EPALEssa on meneillään. Ilmoittautuminen 5.5. mennessä.

19.5.2017 Teemapäivä osaamisperustaisuudesta (Helsinki)
Mitä on perustason osaaminen? Mikä on osaamisperustaisuuden rooli koulutusjärjestelmässämme? Miten kansalaisopistossa hankittu osaaminen voitaisiin tehdä entistä näkyvämmäksi? Mitä annettavaa osaamismerkeillä on? Tervetuloa teemapäivään näiden kysymysten äärelle. Ilmoittautuminen 12.5. mennessä.

8. – 9.6.2017 Liittokokous ja seminaari (Oulu)
KoL:n liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan ja hallituksen sekä päättää liiton strategiasta kolmelle seuraavalle vuodelle. Liittokokouskutsu on lähetetty postitse jäsenistölle 24.3.2017, jolloin myös ilmoittautuminen on avattu. Liittokokoussivulta löydät ajankohtaisimman tiedon, jota päivitämme kevään mittaan.

19.9. – 7.12.2017 Välineitä digitaitojen opettamiseen ja oppimiseen (verkkokoulutus) DigiEssi-hanke
Koulutuksen tavoitteena on auttaa opettajia löytämään omaan opetukseensa sopivia digitaalisia ja mobiileja sovelluksia, jotka antavat lisäarvoa oppiaineen opettamiseen ja kehittävät samalla kansalaisopistojen koulutuksiin osallistuvien kansalaisten digitaalisia kansalaistaitoja. Ilmoittautuminen 12.9. mennessä.

Käynnissä olevat pitkäkestoiset koulutukset (ilmoittautuminen päättynyt):

27.3.-22.5.2017 Uudet asiakasryhmät kansalaisopistossa (verkkokoulutus) DigiEssi-hankeaokk_digiessi_banneri_1152x278px_artikkelikuva
Maksuton, kokonaan verkossa järjestettävä koulutus on tarkoitettu kansalaisopiston opettajille ja muulle henkilökunnalle. Koulutuksen tavoitteena on kehittää  kansalaisopistojen valmiuksia monenlaisten oppijoiden kohtaamiseen ja oppimista innostavien kurssien rakentamiseen. Ilmoittautuminen on päättynyt.

29.11.2016–4.5.2017 Digitaaliset taidot kansalaistaitoina (verkkokoulutus) DigiEssi-hanke
Maksuton, kokonaan verkossa järjestettävä koulutus on tarkoitettu kansalaisopiston tietotekniikan opettajille. Tavoitteena on kehittää yhdessä koulutukseen osallistuvien opettajien kanssa tietotekniikan opetussisältöjä vastaamaan kansalaisten digiosaamisen tarpeisiin. Koulutus koostuu webinaareista ja alueryhmien työskentelystä. Ilmoittautuminen on päättynyt.

Suomi 100

Kansalaisopistojen liitto ja kansalaisopistot ympäri maata ovat mukana järjestämässä Suomen itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa. Kansalaisopistojen liitto tarjoaa opistoille mahdollisuuden osallistua yhteisiin hankkeisiin, jotka ovat osa valtioneuvoston kanslian hyväksymää virallista Suomi 100 -ohjelmaa.

Lisätietoa hankkeista

Liiton menneet tapahtumat löydät täältä.

SEURAA KOULUTUSTARJONTAA MYÖS TÄÄLLÄ:

* Opetushallituksen koulutuskalenteri

* CIMOn Aikuiskoulutus-sivut