Koulutuksia ja tapahtumia

10.-14.7.2017 Kansalaisopistojen liitto SuomiAreenassa
KoL on tänäkin vuonna mukana Porin yhteiskunnallisessa keskustelutapahtumassa SuomiAreenassa. Kansalaisopistojen esittelypiste päivystää SuomiAreenan kansalaistorilla 10.-14.7. torin aukioloaikoina. Kansanvalistusseuran ja KoL:n keskustelutilaisuus Suomen askeleet – kansalaisten ja päättäjien yhteinen suunta järjestetään BEPOP-lavalla 10.7. klo 15.15-16.30. Kansalaistorin MTV-lavalla nähdään 11.7. klo 9.00-9.15 toiminnallinen esimerkki kansalaisopistojen virkeästä kurssitarjonnasta aktiivisen vanhuuden tueksi. SuomiAreenassa tavataan! Lisätiedot: suomiareena.fi

19.9. – 7.12.2017 Välineitä digitaitojen opettamiseen ja oppimiseen (verkkokoulutus) DigiEssi-hanke
Koulutuksen tavoitteena on auttaa opettajia löytämään omaan opetukseensa sopivia digitaalisia ja mobiileja sovelluksia, jotka antavat lisäarvoa oppiaineen opettamiseen ja kehittävät samalla kansalaisopistojen koulutuksiin osallistuvien kansalaisten digitaalisia kansalaistaitoja. Ilmoittautuminen 12.9. mennessä.

13. – 14.9.2017 Kansalaisopistojen liitto Kuntamarkkinoilla
Syyskuussa olemme Kuntamarkkinoilla esittelemässä kansalaisopistojen toimintaa kuntapäättäjille. Löydät meidät osastolta S.01 (2. krs). Tule myös kuuntelemaan kansalaisopistojen tietoiskut. Julkaisemme tarkemmat tiedot syksyllä. Lisätiedot: www.kuntamarkkinat.fi

Syksyn seminaarien päivämääriä (sisällöt vahvistuvat lähempänä ajankohtaa):

• 22.9. Rehtoripäivä (Helsinki)
  • 12.-13.10. Yksityisten opistojen päivät yhteistyössä Setlementtiliiton kanssa (Tampere)
  • 3.11. Maahanmuuttoseminaari (Helsinki)
  • 10.11. Maahanmuuttoseminaari (Seinäjoki)
  • 24.11. Teemapäivä opistojen tieto- ja viestintäteknisistä valmiuksista (Helsinki)
  • 8.12. Teemapäivä laatu- ja kehittämisavustuksista (Helsinki)
  • 15.12. Rehtoripäivä (Helsinki)

Suomi 100 -ohjelma Kansalaisopistojen liitossa ja kansalaisopistoissa vuonna 2017
Kansalaisopistojen liitto ja kansalaisopistot ympäri maata ovat mukana järjestämässä Suomen itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa. Kansalaisopistojen liitto tarjoaa opistoille mahdollisuuden osallistua yhteisiin hankkeisiin, jotka ovat osa valtioneuvoston kanslian hyväksymää virallista Suomi 100 -ohjelmaa. Lisätietoa hankkeista

Liiton menneet tapahtumat löydät täältä.

SEURAA KOULUTUSTARJONTAA MYÖS TÄÄLLÄ:

* Opetushallituksen koulutuskalenteri

* CIMOn Aikuiskoulutus-sivut