Koulutuksia ja tapahtumia

Kevään 2018 tapahtumat:

Tiedotamme lisää kevään tapahtumista niiden lähestyessä. Ilmoittautuminen käynnistyy ja ohjelma julkaistaan pääsääntöisesti noin kuukautta ennen tilaisuutta. Ajankohtaisimman tiedon KoL:n tilaisuuksista löydät tältä sivulta.

4.5. Teemapäivä: digitaalisuus kansalaisopistoissa (Helsinki)
Teemapäivässä käsitellään kansalaisopistojen digiloikkaa monipuolisesti opistokentän kokemusten värittämänä.  Päivän aikana tutustutaan uuteen kansalaisopistojen tarpeisiin räätälöityyn Kansalaisen perusdigitaidot -kurssimalliin, jonka pohjalta opistot voivat suunnitella tvt-kursseja omiin paikallisiin tarpeisiin. Saamme myös muutaman esimerkin opistokentältä yksilöllisestä tietotekniikkaopastuksesta. Samalla kuulemme Ylen digitreenien ja tulevan digitaitokampanjan uusimmat päivitykset. Tämän lisäksi kuulemme kentän ensimerkkejä verkkokurssien ja -luentojen järjestämisestä sekä tutustumme Adobe Connect ja Peda.net -palveluiden monipuoliseen käyttöön niin opetuksessa kuin henkilöstöhallinnossa.

18.5. Rehtoripäivä (Helsinki)
Vuoden ensimmäinen puolisko alkaa olla pulkassa ja on aika kokoontua kevään viimeiseen rehtoripäivään. Päivän aiheita ovat mm. vankilaopetus, johtaminen, kulttuurilain uudistus, kuntouttava työtoiminta sekä kansalaisopiston ja kirjaston yhteistyö.

15.6. Kansalaisopistopäivä (Helsinki)
Koko opiston henkilökunnalle suunnattu Kansalaisopistopäivä tekee tänä kesänä paluun. Vuoden 2018 kansalaisopistopäivä järjestetään Helsingissä perjantaina 15.6. Tilaisuus on suunnattu sekä oppilaitosjohdolle, opiston muulle henkilökunnalle että (kunta)päättäjille ja opistolaisyhdistyksille. Toivomme, että kutsutte siis (ohjelman ilmestyttyä) mukaan myös omaa opistoanne ylläpitävän tahon edustajat ja saavutte porukalla Helsinkiin. 🙂

Tilaisuuden lopullinen ohjelma julkaistaan huhti-toukokuun vaihteessa, mutta päivämäärä kannattaa kuitenkin kirjata kalenteriin viimeistään nyt. Koko perjantaipäivän kestävässä ohjelmassa on luvassa mm. viimeisimpiä katsauksia kansalaisopistokenttää koskevasta tutkimuksesta, mahdollisuus tavata kollegoja ympäri Suomen sekä hitusen myös kesäisen rentoa menoa. Kansalaisopistopäivän hinta on KoL:n jäsenopistoille 60 euroa / hlö. Tilaisuuteen voi halutessaan ilmoittautua mukaan jo tässä vaiheessa.

16.–18.7. KoL SuomiAreenassa (Pori)

12.–13.9. KoL Kuntamarkkinoilla (Helsinki)

Liiton menneet tapahtumat löydät täältä.

SEURAA KOULUTUSTARJONTAA MYÖS TÄÄLLÄ:

* Opetushallituksen koulutuskalenteri

* Opetushallituksen Aikuiskoulutus-sivut