Teemapäivä kansainvälisyydestä 6.4.2018

Kuva: Fotolia / RawpixelJärjestämme perjantaina 6. huhtikuuta Helsingissä teemapäivän, joka keskittyy kokonaan kansalaisopistojen kansainvälisyystoimintaan. Tilaisuus on suunnattu kaikille kansalaisopistoissa kv-asioiden parissa työskenteleville tai kansainvälisyydestä kiinnostuneille. Tilaisuus sopii myös niille opistoille, jotka suunnittelevat kv-toiminnan aloittamista tai syventämistä.

Teemapäivään saamme vieraaksi Opetushallituksen kansainvälistymispalveluista vastaavan asiantuntijan Anni Karttusen sekä ohjelmakoordinaattori Linda Juntusen, jotka esittelevät Opetushallituksen palveluita kansalaisopistojen kansainvälistymisen tukena. European Association for the Education of Adults EAEA:n hallituksen jäsen Pirkko Ruuskanen-Parrukoski ja tiedottaja Helka Repo esittelevät Euroopan tasolla tehtävää aikuiskoulutuksen edunvalvontaa ja sitä, miten EAEA tukee aikuiskoulutustoimijoiden toimintaa Suomessa. Aikuisten oppimisen pohjoismaisen verkoston (Nordiskt nätverk för vuxnas lärande NVL) koordinaattori Johanni Larjangolta puolestaan kuulemme, kuinka pohjoismaisessa kontekstissa edistetään aikuisten perustaitoja. Lisäksi Vapaa sivistystyö ry:n toimisto- ja tiedotussihteeri Satu Sälpäkivi pitää tietoiskun vapaan sivistystyön toimijoiden haettavissa olevasta apurahasta kansainvälisen liikkuvuuden tukena.

Päivän aikana kuulemme lisäksi useita esimerkkejä siitä, miten ja minkälaista konkreettista hyötyä kv-toiminnasta on kansalaisopistoille ollut. Hankeyhteistyön ja muita reittejä saatua kansainvälistymiskokemuksiaan meille kertovat mm. Helsingin työväenopisto, Keravan Opisto, Siilinjärven kansalaisopisto sekä Sastamalan opisto.

Ohjelma ja osallistuminen:

Tilaisuus on maksuton ja se on suunnattu Kansalaisopistojen liiton jäsenopistojen henkilökunnalle. Teemapäivä järjestetään webinaarina eli paikan päällä osallistuminen ei tällä kertaa ole mahdollista. Ohjeet webinaariosallistumiseen lähetetään ilmoittautuneille: muistathan siis ilmoittautua tilaisuuteen!

Päivän ohjelma löytyy täältä.

Ilmoittautuminen:

Nettilomakkeen kautta viimeistään torstaina 5.4.

Lisätiedot:

Tiedottaja Lauramaija ’Lauris’ Hurme