Teemapäivä maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksesta (UMAKO) pe 24.8.

Kaukametsän Opiston lukutaitokurssilla

Syksyn seminaarikautemme starttaa teemapäivällä maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksesta kansalaisopistoissa (UMAKO). Teemapäivä järjestetään Helsingissä perjantaina 24.8. Teemapäivässä opetusneuvos Kirsi Lähde tarkastelee, miten koulutus on lähtenyt käyntiin opetus- ja kulttuuriministeriön näkökulmasta ja kertoo senhetkiset terveiset vuoden 2019 hakukierrosta koskien. Uudenmaan ELY-keskuksen maahanmuuttopäällikkö Jaana Suokonaution ja Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimiston palveluesimies Marja Suomisen puheenvuorot koskevat uuden koulutuskokonaisuuden toimeenpanoa sekä roolien ja yhteistyömallien rakentumista.

Päivän aikana kuulemme kolmen kansalaisopiston (Kaukametsän opisto, Kuopion kansalaisopisto & Heinolan kansalaisopisto) kokemuksia UMAKO-kurssien järjestämisestä kevään 2018 aikana. Lisäksi paneudumme tarkemmin toiminnallisuuden toteuttamiseen lukutaitokoulutuksessa kouluttaja, vuoden 2017 kieltenopettaja Heini Syyrilän johdolla.

Ohjelma ja osallistuminen:

Tilaisuus on maksuton ja se on suunnattu Kansalaisopistojen liiton jäsenopistojen henkilökunnalle. Teemapäivä järjestetään Helsingissä Pasilan aseman kupeessa Haaga-Helia ammattikorkeakoulun tiloissa osoitteessa Ratapihantie 13 (luokka 1007, 1. krs.), Helsinki.

Mikäli et pääse matkustamaan paikan päälle, päivän ohjelmaa on mahdollista seurata etäyhteyden kautta. Pyydämme myös etäosallistujia ilmoittautumaan tilaisuuteen. Ohjeet etäosallistumiseen lähetetään ilmoittautuneille.

Koko päivän ohjelma löytyy täältä.

Ilmoittautuminen:

Nettilomakkeen kautta viimeistään maanantaina 20.8.

Lisätiedot:

toiminnanjohtaja Jaana Nuottanen